7 maja grupa 21 uczniów wraz z opiekunami p. Kamilą Adamek i p. Fabianem Mrozkiem pojechała na trzydniową wycieczkę do Gdańska.

Podczas podróży do miejsca docelowego zwiedziliśmy Skwer Kościuszki w Gdyni, przy którym cumuje okręt RP „Błyskawica” i żaglowiec „Dar Młodzieży” oraz w Sopocie przeszliśmy się najdłuższym molo w Polsce i widzieliśmy sopocki Krzywy Domek. Dom Harcerza, w którym nocowaliśmy, jest oddalony 50 m od Długiego Targu, więc po kolacji poszliśmy na spacer, którego zwieńczeniem była przejażdżka kołem widokowym.
Drugiego dnia zaraz po śniadaniu pod kierownictwem Pani Przewodnik poszliśmy zwiedzać Gdańsk. Wysłuchaliśmy historii Złotej Bramy wieńczącej Trakt Królewski, przeszliśmy koło Ratusza, Fontanny Neptuna, Dworu Artusa. Zwiedziliśmy wnętrze Bazyliki WNMP, w którym znajduje m. in. zegar astronomiczny z XV wieku i mogliśmy nawet usłyszeć jak działa, oraz wnętrze słynnego gdańskiego żurawia. Po obiedzie popłynęliśmy statkiem „Lew” na Westerplatte – miejsce wybuchu II wojny światowej, aby zobaczyć pozostałości po Wojskowej Składnicy Tranzytowej i koszarach, Pomnik Obrońców Wybrzeża, Cmentarzyk Poległych Obrońców Westerplatte. Wieczorem wybraliśmy się do Grodziska – zespołu fortyfikacji miejskich z XIX wieku, nad którym wznosi się Góra Gradowa, będąca najlepszym punktem widokowym w Śródmieściu.
Po dwóch dniach, w środę, przyszło nam wracać do domu. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Kaszubskiego Parku Etnograficznego we Wdzydzach Kiszewskich. Uczestniczyliśmy w lekcji języka kaszubskiego, poznaliśmy fach kowalski, jak również stare domowe obowiązki, oraz zwiedziliśmy obiekty sprowadzane do Parku z różnych części Kaszub, m. in. kościół św. Barbary ze Swornegaci, w którym odbywają się nabożeństwa kościelne.
Zmęczeni ale zadowoleni dotarliśmy do Kołobrzegu w późnych godzinach popołudniowych.